Over mij

Even voorstellen!

 

Mijn naam is Suzanne de Jong, ik woon samen met mijn partner, twee kinderen en kat in Amstelveen.

Aandacht hebben voor anderen en zorgen voor elkaar is mij van kleins af aan met de paplepel ingegoten. Ik kom uit een familie waarin veel mensen in de zorg werken. Het zat er dik in dat ik ook een beroep zou kiezen waarin ik deze kwaliteiten kwijt zou kunnen.

 

Nadat ik mijn diploma voor leerkracht basisonderwijs behaald had ben ik gaan werken in de kinderopvang. Een verzorgend beroep waarin aandacht voor en communicatie met de kinderen en hun ouders erg belangrijk is. De kinderen en hun ouders willen gezien en gehoord worden. Hier heb ik gemerkt dat een beetje extra aandacht een groot effect heeft. Een tekening voor papa's verjaardag, even vragen hoe de nieuwe baan van mama bevalt en een cadeautje voor een collega wiens moeder ziek is. Dit is wat mensen enorm waardeerden aan onze kinderopvang.

 

Na vijf jaar in de kinderopvang gewerkt te hebben ben ik begonnen als stewardess. Ook in dit beroep is aandacht voor anderen enorm belangrijk. Een luisterend oor hebben voor passagiers met leuke en minder leuke verhalen, kleurboekjes uitdelen aan kinderen om de vlucht door te komen, een bemoedigend kaartje geven aan een passagier als iemand een lastige tijd doormaakt en champagne bij het ontbijt als er iemand jarig is. Of op een lokale markt namens de bemanning een cadeautje kopen voor een collega die net oma is geworden. Een paar voorbeelden waardoor mensen zich gezien en gehoord voelen, en er keer op keer weer voor kiezen om te vliegen met onze luchtvaartmaatschappij.

 

Naast dat ik dit fantastische beroep mag uitoefenen zocht ik naar "iets" om te doen naast het vliegen. Zo is het idee ontstaan om mijn passie voor het aandacht geven aan anderen en een positieve indruk achter te willen laten te vertalen naar het beroep van Virtual Assistant.

 

Ik ben me ervan bewust dat mijn passie, blij worden van aandacht geven aan anderen, niet de passie van iedereen is. Niet iedereen is er goed in en bovenal, niet iedereen heeft de tijd om hier energie in te steken. En dat terwijl het je bedrijf zoveel positiefs kan brengen! Daarom neem ik deze taak graag van je over. Met veel plezier probeer ik een positieve indruk achter te laten bij jouw klanten en medewerkers, zodat het jullie relatie versterkt en jou meer inkomsten gaat opleveren!

 

Hopelijk tot snel!

 

Met vriendelijke groet,

 

Suzanne